sâmbătă, 5 septembrie 2009

Interviu cu Ramona


Ramona, cea care a scris fanficul "Fata cu ochii de aur" a fost draguta sa ne raspunda la cateva intrebari.


1. Cum ti-a venti ideea fanficului?
De cand am terminat de citit Zori de zi am inceput sa ma gandesc "oare ce ar urma?". Este o manie a mea, la toate cartile pe care le citesc. Am si un fanfic Harry Potter (rade)
2. Cine sau ce te-a inspirat?
Greu de spus...Stephenie Meyer a devenit una dintre scriitoarele mele preferate. Atat ea cat si J.K.Rowling m-au impresionat foarte mult si le consider modele demne de urmat.
Imi amintesc...era o zi ploioasa si eu stateam la birou (am lucrat pentru o vreme ca secretara) iar la radio am auzit melodia "Aisha". O ascultam si citeam un blog Twilight...Am spus" wow, imi place numele asta, ar fi super pentru un personaj dintr-o carte". Am inceput sa dezvolt ideea din ce in ce mai mult si cand a inceput nebunia cu fanficurile, eu aveam povestea facuta in minte, mai trebuia sa o pun pe hartie.
E adevarat, am mai adaugat scene pe parcurs, respectiv am mai scos din ele. (Era o scena in care Renesmee il musca pe Jacob- ulterior mi s-a parut de-a dreptul idioata) (rade)
3. Muzica te ajuta atunci cand scrii?
Sincer...nu.Ador muzica, insa atunci cand scriu, nu trebuie sa mai aud altceva decat propriile ganduri, pentru ca imi distrage atentia.
4. Personajele tale au vreo melodie care sa le exprime? Daca da,spune-ne cateva dintre melodii.
Desigur. Exista trei cupluri principale in fic, ei cladesc actiunea. Primul este format din David si Aisha cu melodia Outlandish-Aisha. Apoi, Renesmee si Jacob; pentru ei am ales Florin Chilian-Zece. Si in final, Edward si Bella cu Paramore-My hero.
5. Vorbeste-ne despre caracterul moral si fizic al noilor personaje din ficul tau "David" si "Aisha"
Amandoi au suferit foarte mult. Amandoi sunt orfani de ambii parinti si au fost adoptati. David este descris fugitiv la inceput " In viata umana fusese un actor neinteles,pasnic si boem...". Cat despre partea fizica, ei bine, Daniel Radcliffe ar trebui sa va spuna ceva.Este imaginea lui David. Insa am uitat sa precizez ceva in fic, si acum regret: intotdeauna mi l-am imaginat cu parul lung, prin in coada. Aisha este facuta dupa chipul si asemanarea mea: micuta, bruneta, curioasa si bagacioasa, dar o prietena de incredere. Doar povestea difera. Era mai usor ca ea sa fie adoptata deoarece atunci cand a devenit vampir nu si-a dat nimeni un prea mare interes sa o caute.
6. Cum iti place sa vezi personajele atunci cand citesti Twilight, precum in film sau preferi sa iti folosesti imaginatia?
Personajele deja create sunt de necontestat. V-am vorbit despre David si Aisha, acum sa va spun si despre Renesmee: in imaginatia mea, ea arata exact ca Elle Fanning (sora Dakotei). Cat despre cum ii vad...ca intr-un film: imi imaginez fiecare scena de parca as fi gata sa o filmez. (rade)
7. Aishei i-a fost greu in primul ei an ca vampir, precum un nou-nascut obisnuit, sau seamana cu Bella?
Aishei i-a fost greu. Nu la fel de greu ca lui Jasper, dar nici pe departe la fel de usor ca Bellei. Am incercat sa evidentiei asta, nu stiu daca am reusit.
8. Trebuie sa ai o anumita stare atunci cand incepi un nou capitol, sau ea vine pe parcurs?
Nu. Mi s-a intamplat sa fiu suparata si sa imi iasa un capitol vesel si plin de glume,insa fara sa vreau. Ca un fel de refulare. Lucrurile pur si simplu vin de la sine. Starea mea de spirit nu are nicio legatura cu ce se intampla in fanfic.
9. Multumim pentru timpul acordat si te rugam sa ne raspunzi la o ultima intrebare : acesta este prima ta creatie, primul tau fanfic, sau ai mai scris vreun alt fanfic, sau de ce nu o alta carte?
Eu va multumesc.
Prima poveste am scris-o la 10 ani. Se numea "Visul Alinei" si avea circa 10 randuri. Am, asa, cum v-am spus, un fanfic Harry Potter. Am mai inceput sa scriu niste carti (sincer, semanau mai mult cu niste telenovele) dar mi-am pierdut interesul inainte sa apuc sa termin vreuna. Am scris foarte multe poezii si in acelas timp cu "Fata cu ochii de aur" am mai inceput sa scriu un fanfic despre Dakota si o carte ce nu are nicio legatura cu Twilight. Este, intr-adevar, despre vampiri. Ma pasioneaza vampirii si varcolacii de cand eram mica. Cartea se numeste Kara. Visul meu este sa o termin si sa imi incerc norocul la o editura.

Niciun comentariu: