luni, 21 septembrie 2009

Interviu cu Adriana.








Uite ca am dat eu de Adriana (cea care a scris Raza de Noapte) care a fost foarte draguta si ne-a raspuns intrebarilor.



1.Cum ti-a venit ideea fanficului?


Imediat dupa ce am terminat Zori de Zi, ca orice fan Twilight, m-am gandit ce vor face personajele mele preferate, ce vor pati si cum se vor descurca in viitor. Erau o groaza de intrebari, vin sau nu Volturii, Jake si Nessie ce vor face, si cum se va descurca familia Cullen peste ani si ani. Nu vroiam sa scriu un fanfic, nu aveam asta in gand pur si simplu faceam un viitor pentru ei in mintea mea. Totul s-a conturat insa cand a inceput „nebunia” cu fanficurile, cand a aparut primul fanfic tradus de o fata ( iertati-ma ca nu i-am retinut numele) si care era scris din perspectiva lui Edward, actiunea fiind in Zori de Zi, prima parte.

2.Cine sau ce te-a inspirat?


Twilight in general m-a inspirat. Nu am avut o muza, sau un plan de idei pentru fanfic, tot ce scriam era pur si simplu ce imi trecea prin minte atunci. Daca as fi facut un plan de idei, acesta s-ar fi schimbat radical pe parcurs, deci munceam degeaba la acele idei, asa ca am preferat sa las totul de la sine.


3.Aveai in minte povestea inainte de a incepe sa scrii sau ideile ti-au venit pe parcurs?


Da, practic, mici lucruri le stiam, nu le aveam clar stabilite, insa stiam ce imi doream de la acel capitol, sau de la urmatorul, insa nu stiam cum se va termina totul.


4.Ai foarte multi cititori ai fanficului, iar foarte multe fete se declara a fi fanele tale. Lucrul acesta ti-a schimbat in vreun fel viata sau modul de a gandi?


Sincer, da, mi-a schimbat viata. Am devenit mai creativa, am mai multa imaginatie si stiu ca pot termina ceva daca vreau sa o duc la capat. Imi place sa numesc „ cititori” si nu fani, caci nu am facut ceva maret, o poveste care sa imi apartina mie si numai mie, eu am imprumutat personajele, locurile si chiar si mici idei de la Stephenie. Plus ca nu merit sa am „fani”... am facut toate astea din placere. Asta nu inseamna ca nu ma bucura cand primesc o rasplata de genul cand cineva imi afla adresa de id, si imi spune ca i-am inveselit ziua, sau ca a asteptat atat de mult acel capitol sau pur si simplu ca ii place ce fac. Si chiar daca in momentul acela sunt obosita, simt cum ceva ma trage sa incep sa scriu din nou si din nou. Este o senzatie minunata, eu chiar muncesc la ceea ce fac si este minunat sa stiu ca cuiva chiar ii place ce fac.


5.Muzica te ajuta atunci cand scrii?


Da, muzica ma ajuta sa scriu. Parerea mea este ca muzica este si ea la randul ei o poveste, una care te face sa dansezi si care iti trimite fericire sau tristete... Ma ajuta sa scriu, asta nu inseamna ca stau sa schimb melodia din nou si din nou odata ce am inceput sa scriu, nu cand incep sa scriu un capitol, nu ma opreste nimic sa nu il termin ( rade)


6.Trebuie sa ai o anumita stare atunci cand incepi un nou capitol, sau ea vine pe parcurs?


Da, daca sunt trista cand trebuie sa scriu ceva trist, este mult mai bine, pot scrie mai bine despre acea senzatie. Insa sentimentul de tristete/bucurie se mareste pe parcurs caci intru in pielea personajelor, eu vazand si simtind totul ca pe un film.


7.Vorbeste despre caracterul fizic si moral al lui Renesmee din ficul tau.


Recunosc, sunt vinovata, caci nu prea vorbesc despre cum arata Renesmee. Dar sa stiti ca este o fata inalta, ceva intre inaltimea Bellei si a lui Edward. Este frumoasa, dar cateodata nu isi da seama de lucrul acesta , mai ales cand este pe langa oameni si pur si simplu cand trece pe langa vreun coleg de-al ei, acesta nu are cum sa nu zica in mintea lui decat „ ce tare arata tipa” pentru ca ea fiind pe jumatate vampir pe jumatate om, are mici imperfectiuni care nu fac altceva decat sa atraga mult mai mult oamenii decat Rosalie, ea fiind perfectiunea intruchipata, lucru care pe multi ii sperie. Are parul in bucle, si acesta isi schimba nuantele dupa soare ( ma rog, dupa vreme) cateodata este blond-inchis, alteori da foarte tare spre roscat, insa cand vremea este buna pentru un vampir, Renesmee arata de parca ar avea mici suvite ,caramel, castaniu, blond, roscat inchis... fiind ca un fel de panou de genu „Petrece mult timp sa isi aranjeze parul”. Renesmee ca si caracter moral, este buna la suflet cu cei pe care ii cunoaste si umana din cand in cand, insa cum ar fi la scoala, ea simte nevoia de a se apara. Renesmee nu stie prea multe lucruri despre oameni, ea traind mai mult prin casa si padure si iesind la mall cu Alice, cam atat ( deoarece crestea foarte rapid) iar cand aceasta a iesit in lume, se simtea groaznic de neocrotita si de ciudata, si fiind crescuta si de Rosalie pe de-o parte, se apara jignind mintal anumiti colegi/profesori, dar in sinea ei nu era rea, se simtea din alta lume si nu stia ca lucrul acesta e ceva normal, ca cineva sa fie foarte curios ( cum as fi si eu daca ar veni cineva la mine in scoala care sa arate traznet si care sa fie bogata dar totusi retras intr-o casa gigantica). Insa nu am vrut ca Renesmee sa semene cu Bella sau cu Edward prea mult, am vrut sa ii construiesc o viata, o inima care sa nu fie jumi-juma, precum este corpul ei. Daca ati citit capitolul 22, sper sa nu va suparati ca Nessie este asa acum, adica putin ingamfata, ea doar nu stie sa se poarte...e ca o printesa ce a fost pierduta timp de 20 de ani si au gasito parintii ( regii) si au puso in fata cetatii , i-au dat un tron , un nume si niste responsabilitati cu care ea nu fusese obisnuita, desi auzise despre acele lucruri.


8.Ai mai scris si altceva in afara de acest fanfic?Sau este prima ta creatie?


Aceasta este prima mea creatie, insa sper ca in fiecare vara ( daca timpul imi permite) sa scriu fanficuri... este un lucru placut, ca un fel de algocalin care te scapa de durere ( in cazul meu plictiseala sau chair tristete).


9.Iti multumim pentru timpul acordat. O ultima intrebare: iti place sa citesti fanficurile altor persoane?Daca da, precizeaza care si ce anume iti place cel mai mult la fiecare.


Da, imi place sa citesc fanficuri, atat din Romania cat si din alte tari ( daca sunt traduse in romana). Prefer sa nu precizez, ador cam toate fanficurile caci la toate s-a pus munca, si s-ar putea sa nu fi citit chiar fiecare fanfic din lipsa de timp. Totusi, vara asta am descoperit ca Romania e plina de talente la scris (rade). A fost o placere pentru mine sa va raspund intrebarilor.


postat de Adynu



Niciun comentariu: