luni, 15 martie 2010

Intrebari pentru scriitoare


Intrebare pentru Ramona: Cum ti-a venit ideea pentru ficul "Frica ascunsa"(locatiile, personajele,etc)?

Raspuns: Ideea pentru "Frica ascunsa" mi-a venit in timpul unei ore de curs, cand ni se vorbea despre confidentialitatea psihologilor. Un coleg a zis ceva de genul "Daca vine unu' si zice: Maine la ora 12 ma duc sa omor o blonda, trebuie sa mergem la politie, nu?" De aici a inceput sa se teasa povestea in mintea mea. Atat Daria cat si Dragos sunt personaje inspirate de 2 profesori de-ai mei. Toate locatiile, in afara de strada Edgar Quinet, au fost alese intamplator. M-am axat foarte mult pe detalii, astfel incat sa reiasa informatii din acestea. (De exemplu, cand Daria era in "Coyote Caffe", ascultand-o pe Sara cantand, Marius era la o strada departare, omorand-o pe Amalia)

Intrebare pentru Alexya: Cu care dintre personajele tale semeni cel mai mult si de ce?
Raspuns:Trebuie sa recunosc ca seaman cu Lily, nu ca am dorit acest lucru, doar ca ea initial trebuia sa aiba caracterul mamei mele. Din motive personale, nu am putut sa-mi cunosc mama pe cat as fi vrut, dar toti cunoscutii mi-au spus ca sunt leita ei, asa ca am considerat ca unele crezuri si ganduri pe care le-a avut ea, le am si eu.

Intrebare pentru Ramona: Care e motivul pentru care te-ai hotarat sa traduci "Una vida sin ti"?
Raspuns: Mergand "din blog in blog", ca sa zic asa, am gasit mai multe ficuri scrise in limba spaniola, dar acesta m-a atras cel mai mult.M-am gandit ca vizitatorilor blogului le-ar placea sa il citeasca si in acelas timp eu as putea sa imi perfectionez spaniola, traducandu-l.

Care este, in medie, durata de timp in care scrii un capitol?

Marce:pai..cam o ora jumatate 2..depinde de cata inspiratie am
Eva:Nu stiu, depinde de inspiratia pe care o am si de timpul pe care il am la dispozitie.. la mine capitolele nu vin la comanda ...
Rosemary:Nu am o durata in care scriu un capitol...cred ca nimeni nu are.Cateodata postez si odata la o luna(atunci cand nu am inspiratie).Daca am inspiratie,atunci un capitol poate aparea la o zi dupa ce am pus capitolul anterior.
Ramona:In medie o ora. O jumatate de ora daca sunt in forma maxima si o ora si jumatate daca mai trebuie sa ma documentez. (sa consult harta, sa caut locatii, etc)
Alexya: Nu pot sa va zic exact raspunsul. Unele capitole sunt mult mai grele de creat, pentru ca trebuie sa am grija de sentimentele si gandurile personajelor mele. Alta data, nu am timp pentru a scrie, motivele fiind scoala, probleme personale etc. Depinde si de dispozitia mea. Daca trebuie sa scriu ceva vesel, dar mie imi vine sa dau cu ceva in toata lumea din jurul meu, sau vicersa. Poate credeti ca sunt motive penibile, dar vrand sa iasa destul de bun capitolul, trebuie sa stau mult mai mult la el.
Adutza:La "BD Edward POV" , care are capitolele mai lungi si unde trebuie sa fiu atenta si la detaliile din carte, durata medie ar fi cam 2 ore jumatate, poate... durata medie! dar mi-a luat si 5 ore....La "Pentru ca te iubesc" durata scrierii unui capitol oscileaza intre o jumatate de ora si 3 ore jumatate.... de fapt, numai primul capitol s-a scris intr-o jumatate de ora ca aveam o explozie de idei in cap simai mult mi-a luat sa tastez :))
Alexa:Nu pot sa spun ca este o durata anume.Depinde de inspiratia pe care o am si de timpul de care depind. Am scris capitole si in cateva ore, dar au fost si capitole pe care le-am scris in cateva zile.Daca ar fi o medie cred ca ar fi 2 zile.
Alexogi: Depinde de cum ma simt.Adica, daca nu am dispozitia necesara(ca in ultima luna ) nu scriu.Pentru ca persoanjele nu au ce cauta in viata mea pe care nici eu nu o am in ordine atunci.Ele vin impreuna cu actiunea si inspiratia atunci cand totul este in ordine(mereu atunci pt ca pov mea nu este o drama este ceva care ar trebui sa ii faca pe oamnei sa se distreze sa se simta bine) iar eu ma instalez in fata unei pagini de word alba si stiu ca in seara/dim aceea pe blogul Alexogi la sectiunea fan fic va mai aparea inca un captiol.


Intrebare pentru Ramona si Alexya: Ce semnificatie are titlul ficului "Dincolo de orizont" si cum l-ati ales?
Raspuns: Asa cum stiti, linia orizontului este un punct imaginar ce nu poate fi atins. Semnificatia titlului este ca personajele noastre trec de aceasta linie, pana dincolo de orizont, acolo unde nu mai exista normal, ci doar paranormal si totul e posibil.

Intrebare pentru Ramona: Cum reusesti sa te imparti intre viata personala si fic?...pt ca in ultimul timp ne-ai uimit cat de repede ai postat capitolele din Bella's Diary.
Raspuns: Nu ma impart numai intre viata personala si fic, ci intre viata personala, 2 ficuri + cel pe care il traduc si 4 bloguri.(2 pe care postez zilnic si 2 pe care postez mai rar).
Pai, e cam asa: ma trezesc dimineata si in timp ce imi beau cafeaua imi verific mailurile si ma ocup de bloguri daca am timp.Daca nu am timp dimineata, ramane pentru seara. Imi ia cam o ora (uneori mai mult) sa postez pe Twilight si The vampire diaries. Facultatea are prioritate, apoi timpul ramas il impart intre iesiri cu prietenii si hobby-uri (scris, citit, confectionarea de bratari si pandantive,etc)La Bella's diary scriu foarte repede deoarece stiu ce se va intampla si nu trebuie sa stau sa ma gandesc, planul este deja facut si eu il urmez.

Intrebare pentru Alexya: Cum de ti-a venit ideea unei povesti in care Bella este sotia lui Jacob?
Raspuns: Mai degraba mi-a venit ideea ca Edward sa nu mai fie cu Bella. De aici a reiesit ca motivul despartirii lor sa fie Jake, Bella fiind sufletul lui pereche.

Niciun comentariu: