luni, 8 martie 2010

Intrebari pentru scriitoare


Iata primul post din acest sezon al rubricii "Intrebari pentru scriitoare"


Ce simti de fiecare data cand iei pixul (sau ma rog...tastatura) in mana si incepi sa iti asterni povestea?

Eva:Ma simt eliberata de ceva care parca imi ocupa mintea...ma simt libera...si parca totul dispare...
Ramona: Ma simt ca un copil care a primit jucaria mult-dorita. Incantata, emotionata si gata sa "ma joc" asa cum vreau.
Adutza: Imi golesc mintea de tot ce nu tine de ceea ce scriu... imi pun melodii care ma ajuta cu inspiratia.. melodii lente, triste in cazul cu "pentru ca te iubesc", melodii de pian.Imi imaginez cadrul povestii.. sentimentele... ceea ce simte personajul, fizic si psihic.
Daca scriu despre atingerea pielii... incerc sa simt pe pielea mea sentimentul, ca sa pot scrie
Vad stradutele, fetzele, casa in fata mea,uneori ma ajut si de trecutul meu sau de amintiri
Cu alte cuvinte, in "pentru ca te iubesc" imi schimb total starea de spirit. Uneori termin capitolul si simt inca un gol in piept, sau imi tremura mainile de tristete.
Cand scriu, sunt doar eu, tastatura.. gol in jurul meu, alb sau negru.. nu mai conteaza nimic. Nu vad in fata mea monitorul si pagina de word, ci exact ceea ce scriu.
Lara: Concentrata. (rade) Adica ma concentrez pe ceea ce scriu si pe ideile pe care le am.
Rosemary: Ei bine,de multe ori simt ca si cum eu sunt personajul principal...ca si cum trec prin aceleasi experiente ca si Bella...de multe ori ceea ce am scris provine din viata mea
Alexa: Simt ca intru in poveste ca sunt practic acolo, alaturi de personajele mele. Uneori sunt asa de prinsa in scris incat mi se pare ca viata mea chiar se aseamana cu a personajelor. Mi s-a intamplat de multe ori sa imi dau seama ca reactionez ca ele in anumite situatii.Si cand ma apuc sa scriu simt ca ceva din mine vrea sa transmita multe, sa se elibereze parca de prea multe sentimente si trairi acumulate.

Intrebare pentru Alexandra: cand vei incepe sa scrii propriul fic?
Raspuns: In curand.


Intrebare pentru Lara: dintre toate creatiile tale, te simti mai atasata de una anume?De ce?
Raspuns: Da, cel mai atasata ma simt de Speranta Nemuritoare, proiectul meu cu elfi ....pentru ca e mult mai greu de scris, actiunea, descrierile, dialogurile sunt mult mai dense, mai greu de redat, limbajul trebuie sa fie mult mai elevat si este o reala provocare pentru mine....si in plus de asta, I have a thing for elves!

Intrebare pentru Ramona: De unde iti vin ideile?De unde te inspiri?Ai vreo muza?
Raspuns: Realitatea este cea mai buna muza. Stiu ca sloganul "Viata bate filmul" e cam vechi, dar este cat se poate de valabil. Impletesc realitatea cu ceea ce se afla ratacit prin mintea mea si se numeste imaginatie.(si uneori este prea multa). Uneori o idee imi poate veni de la o melodie, sau de la un cuvant. Imi las mintea sa umble libera si uneori ma mir si eu ce idei imi vin :))

Intrebare pentru Alexandra: Cate capitole mai sunt din "Wide awake" si ce fic vei traduce dupa aceea?
Raspuns: Capitolul 52 este ultimul capitol din "Wide awake", apoi urmeaza epilogul. Am inceput deja sa traduc un fic numit "Salveaza-ma de mine".Prefata si primul capitol sunt postate pe blog
.

Intrebare pentru Ramona: Daca ar fii sa publici vreuna dintre scrieriile tale, pe care ai alege-o si de ce?
Raspuns: As vrea sa public "Frica ascunsa", deoarece este cel mai matur proiect al meu. Dar pentru asta trebuie sa fac unele retusuri si adaugiri. Apoi, imi voi incerca norocul.


Intrebare pentru Alexandra: De ce ai ales sa traduci Wide awake?Ce te-a atras cel mai mult la aceasta poveste?
Raspuns: Initial am citit primele doua capitole in engleza si nu intelegeam mare lucru, imi scapau unele idei. M-am gandit ca daca incep sa il traduc, o sa insist mai mult pe detalii si o sa inteleg mai bine povestea. Ma atrage faptul ca e mai apropiata de realitate decat Twilight. Adica, vampiri clar nu exista, dar baieti frumosi care injura, fumeaza si isi fac de cap sunt peste tot (rade)


Intrebare pentru Alexa: cat te asemeni cu Bella din ficul tau?(O alta viata)
Raspuns: La inceput am vrut sa nu ii transmit Bellei prea multe din caracterul meu pentru ca am vrut sa vad cum ar fi daca as gandi in alt mod, in modul ei. Dar pe parcurs, fara sa vreau Bella a inceput sa fie parte din mine. Sa gandeasca ca mine, sa fie mai intelegatoare, sa stie sa asculte si sa se faca inteleasa. Cred ca m-as asemana cu Bella foarte mult nu chiar total. Daca ar fi un procentaj as zice cam 70%. Restul am incercat sa pastrez din personajul lui Stephenie Mayer.

Intrebare pentru Alexandra:ce simti acum, ca povestea este la final? Iti pare rau ca se termina?
Raspuns: Da, imi pare rau ca se termina, deoarece m-am atasat mult de personaje si de actiune. Dar pe de alta parte ma simt usurata, pentru ca ma epuizeaza.

Multumim mult scriitoarelor pentru timpul acordat!

Postat de Ramona

5 comentarii:

MARIANA RADOI spunea...

puse cap la cap...puteti face un manual...da!

Ramona spunea...

:)) asta e de bine?

MARIANA RADOI spunea...

de foarte bine.....fiecare, impartasind din experienta si obiceiurile ei...este ca si cum ai scrie un ghid despre ,,cum sa te apuci de scris un roman"....

Ramo & Alexya spunea...

ai vreun gand? :D

MARIANA RADOI spunea...

in niciun caz.....n-am talent!